PLAN FÖR STEG:
1. Kontrollera dina artiklar
√ Har returperioden på 14 dagar efter mottagandet inte löpt ut
√ Finns den gula returetiketten (för ytterkläder och byxor) och alla prislappar kvar?
√ Är varan oanvänd och därmed inte smutsig, skadad eller skrynklig?
2. Skicka in din retur online
Ange ditt eget postnummer och hela ordernumret (inklusive bokstäver) i portalen där du kan starta returen. Du kan välja att köpa en DPD-fraktetikett via portalen. Om du väljer detta alternativ skriver du ut fraktsedeln. Du kan ladda ner den direkt och den kommer också att skickas till dig via e-post (kontrollera din e-postadress och eventuell skräppost).
Du kan också välja en annan transportör utanför portalen. Vi råder dig alltid att skicka paketet försäkrat. DPD-etiketten via portalen försäkrar ditt paket upp till 500 euro.
3. Packa din retur
√ Vik ihop varorna prydligt och stäng alla blixtlås och knappar. På grund av de tekniska materialen är det viktigt att inte orsaka allvarliga veck och skrynklor, eftersom dessa kan skada produkten. Packa sedan tillbaka varorna i originalförpackningen och lägg dem i fraktpåsen eller -lådan. En annan väska eller låda går också bra, så länge den är robust så att den kommer fram oskadad
√ Om du har varor från flera beställningar som du vill returnera, kan du helt enkelt returnera dem i ett paket
√ Lägg den bifogade följesedeln/orderbekräftelsen (eller en kopia) i paketet
√ Klistra DPD:s fraktetikett på paketet.
Om du har valt att skicka via en annan transportör, vänligen skriv returadressen på paketet:
Skistore Swing
De Opslach 3
8448 GV Heerenveen
Nederländerna
4. Frakt
Lämna in din retur på ett DPD-paketutlämningsställe eller hos en transportör som du väljer.
Returnering av (en del av) din beställning sker på egen risk. Spara leveransbeviset tills vi har tagit emot och behandlat ditt paket.
Vänligen notera! Efter att du har registrerat din retur online har du 14 dagar på dig att returnera ditt paket till posttjänsten. Om du returnerar paketet efter dessa 14 dagar kommer vi tyvärr inte längre att kunna behandla din retur.
5. Återbetalning
Du kommer att få en bekräftelse via e-post när din retur har tagits emot och behandlats.
Detta sker vanligtvis inom några dagar efter att din order har levererats till oss. Pengarna återbetalas sedan till det konto du betalat med inom en vecka efter bekräftelsen (oftast längre tid för kreditkortsbetalningar). Om du har valt att betala i efterhand kommer detta att justeras på din Klarna-faktura.
Vänligen notera! Om du returnerar en del av din order återbetalar vi endast beloppet för de returnerade varorna och inte andra kostnader som t.ex. fraktkostnader.